14 aprilie 2012

Tort cu portocale si piscoturi

Tortul acesta era o traditie la noi in familie de sarbatori, pur si simplu pentru ca este cel mai racoros si usor tort pe care l-am degustat vreodata :), iar dupa o masa imbelsugata parca nu mai poti manca dulciuri bogate in creme cu unt sau ciocolata.

Reteta este, din nou, din caietul ingalbenit de vreme al mamei mele. In ultima vreme tot simt nevoia sa retraiesc amintirile culinare din copilarie :), si cred ca ma intelegeti voi foarte bine.

Ingredientele sunt pentru o cratita de 2-3 kg, de diametrul 22-23 cm  (sau puteti folosi o forma de tort mai mare). Iese un tort mare, numai bun pentru o masa plina.

8 oua
400 g frisca
2 pliculete zahar vanilat (sau 1 pastaie de vanilie)
1 kg de portocale
1/2 l lapte
300 g zahar
300 g piscoturi
5 lingurite gelatina (aproximativ 1 plic si jumatate, dar mai bine numarati linguritele)

Se pune laptele pe foc impreuna cu zaharul si vanilia pana da in fiert (daca folositi pastaie de vanilie acum e momentul sa strecurati laptele). Ouale se bat putin intr-o cratita adanca, iar peste ele se adauga laptele fierbinte, cate putin si amestecand incontinuu.


Se pune compozitia pe foc mic si se tine pana se face ca o smantana. Atentie mare! Sa nu dea in fiert ca se taie.

Gelatina dizolvata in apa (cf instructiunilor de pe plic) se adauga peste compozitie si se amesteca bine cu un tel.
Se da la rece. Odata racita bine se amesteca cu frisca batuta.

Acum trecem la asamblat. Pe fundul cratitei se pune folie/celofan. Portocalele taiate felii se aseaza pe peretii vasului, ca in imagine.

Se toarna compozitie peste portocale, apoi se pune un rand de piscoturi, iar compozitie si in final piscoturi (eu am terminat cu un strat subtire de crema).

Se da la frigider peste noapte (e bine sa-l faceti cu o zi inainte).

A doua zi se scoate usor cu ajutorul foliei si se pune pe un platou unde il decorati cu frisca din plin. Teoretic se rastoarna in asa fel incat portocalele sa fie deasupra, dar mama mea nu a procedat niciodata asa pentru ca se taie greu felii.

O poza cu el dezbracat :) ...

.... si imbracat


Stiu... nu ma pricep prea bine la decorat, dar va dau cuvantul meu ca este un tort gustos, racoros si foarte usor de facut.

Va doresc un Paste luminat si linistit alaturi de cei dragi!

9 comentarii:

  1. Am si eu o reteta asemanatoare, ca sa se taie mai bine felia de tort eu pun portocalele taiate cubulete in crema de lapte cu oua. Este foarte frumos si delicios tortul tau. Paste fericit !

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uite ca nu m-am gandit la metoda asta :) Multumesc mult Geta! Paste fericit si tie!

      Ștergere
  2. mmmmmhhhmmmm! Apetisanta traditie! :)
    Sarbatori fericite!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabi, sarbatori fericite si linistite iti doresc si eu!.... cu traditii la fel de apetisante :)

      Ștergere
  3. Invierea Domnului sa iti sporeasca sanatatea si belsugul, sa iti implineasca gandurile si sperantele. Hristos a Inviat!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat a inviat! Multa sanatate, liniste si iubire va doresc si eu Alinutza! Paste fericit!

      Ștergere
  4. Paula, sa stii ca a fost :) Racoros si usor, ai fi mancat in nestire ;)

    RăspundeţiȘtergere
  5. PS Paula: Chiar zilele trecute salivam pe langa al tau Triple chocolate toffiffee cheesecake :)) Ce coincidenta placuta sa te regasesc la mine pe blog!

    RăspundeţiȘtergere

Orice sugestie sau sfat este bine venit :)