29 martie 2012

Aluat de placinta (de post)

Reteta aceasta o am de la mama mea, si cred ca a fost cel mai simplu aluat pe care l-am facut vreodata. Mi-a iesit din prima si de atunci nu l-am gresit niciodata (specific asta pentru ca nu sunt chiar experta in bucatarie :).

Ingrediente:

1 pachet de margarina (Unirea folosesc eu)
9 linguri apa fierbinte
un praf de sare
faina cat cuprinde

Umplutura poate fi dulce, sarata, de post sau de dulce. Merge cu orice. Eu am facut cu mere, dovleac, branza si praz cu ciuperci. In poze aveti un exemplar cu mere si scortisoara :).




Margarina moale (la temperatura camerei) se taie bucatele si se pune intr-un castron. Daca este rece de la frigider ( eu am folosit-o si asa) va fi mai greu de omogenizat in compozitie. Peste margarina se toarna cele 9 linguri de apa fiebinte. Se amesteca putin pentru omogenizare.


Se adauga praful de sare si faina putin cate putin, pana obtineti un aluat "matasos" si foarte usor de manevrat (asta este un alt motiv pentru care imi place).
 


Si gata aluatul. Il impartiti pe jumatate si intindeti 2 foi cu sucitorul.




Prima foaie o puneti in tava neunsa (nu se va lipi datorita margarinei din compozitie), turnati umplutura si acoperiti cu a doua foaie pe care o intepati din loc in loc cu o furculita.

Se baga placinta in cuptorul incins dinainte, la foc potrivit, pana se face usor aurie (n-am fost niciodata atenta la timp, sa zicem aprox 40 de minute).

Pentru ca e tava mica (18x27 cm), mie imi ramane mereu putin aluat si mai fac niste cornulete cu diverse umpluturi.

                                     




Sa aveti pofta si post usor in continuare!

17 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Multumesc Natalia! Mersi pentru vizita, te mai astept. Pup

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Mersi Lore! Va pup pe toate trei fetele frumoase!

      Ștergere
  3. Cred ca e delicioasa mai ales ca mie imi plac merele in prajituri,! :) placinte

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar este, mai ales cu multa scortisoara ;) Te pup Corina

      Ștergere
  4. Super, super, super, acelasi aluat il fac si eu de multi ani, noua ne place pentru ca foile ies subtiri si fragede, nu ne indopam cu mult aluat si avem multa umplutura.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa e Geta, si mie imi plac la nebunie ca sunt fragede si nu "acopera" gustul umpluturii. Ma bucur sa gasesc un alt fan al aluatului :) Te pup

      Ștergere
  5. Salut,

    Am intrat pe blog-ul dvs. si ne-a placut foarte mult - aveti retete culinare delicioase YUM!!! YUM!!!
    Ne-am bucura sa va avem in familia Petitchef

    Am fi incantati daca ati dori sa adaugati blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com astfel incat utilizatorii nostri, cat si noi, sa ne putem bucura de retetele dvs.

    Petitchef este un portal frantuzesc bazat pe retete culinare. Cateva sute de blog-uri sunt deja inscrise si beneficiaza de expunere pe Petitchef.

    Pentru a adauga blog-ul dvs. la http://ro.petitchef.com puteti folosi http://ro.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form sau puteti merge la http://ro.petitchef.com si dati click pe "Adauga blog-ul tau".

    Toate cele bune,

    Vincent
    Petitchef

    RăspundeţiȘtergere
  6. foarte interesanta si usoara aceasta reteta de foi, o stiu de cand eram mica dintr-o carte vechie a bunicii de facut prajituri. Ar fi frumos sa spui si de unde te inspiri ca nu e frumos sa-ti insusesti niste drepturi de autor care nu ti se cuvin. In res te felicit ca impartasesti aceste minunate retete care sunt de mare ajutor pentru multe gospodine. O zi buna

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim, in primul rand iti multumesc pentru vizita si aprecieri.
      In al doilea rand, sa lamurim un lucru: eu nu mi-am insusit nici un drept de autor (mai ales ca nu castig absolut nimic din ce postez), reteta o am, cum am spus si in postare, de la mama mea, care probabil a luat-o de la vreo prietena si tot asa.... cum se practica la noi. Nu stiu despre ce carte vorbesti, dar de regula retetele se impartasesc cu toata lumea, si, e drept, de multe ori se pierde autorul sau inventatorul. Multa sanatate iti doresc!

      Ștergere
  7. Incercati reteta si cu ulei de cocos sau chiar ulei de floarea soarelui.
    Margarina mai putina, sanatate mai multa!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer nu cred ca va iesi la fel aluatul! Dar daca incearca cineva astept feedback :)

      Ștergere
    2. Multumim de reteta, eu o cunosc in varianta bunicii mele cu ulei+apa dar se rupe prea usor (placinta e obligatoriu rulata, imi place categoric mai mult decat sub forma de foaie-umplutura mere-foaie). Sunt curios, am s-o incerc, nu-s expert dar 5-6 chestii desert imi ies. Bafta si sanatate !

      Ștergere
    3. Cu mare placere :) Te astept cu un feedback!

      Ștergere
  8. Ce usor e reteta pt aluat,multumesc mult,chiar cautam ceva usor de facut dar care sa fie si delicios!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca ti-a fost de folos Iulian :)

      Ștergere

Orice sugestie sau sfat este bine venit :)