09 decembrie 2011

Idei de cadouri homemade

Mai sunt aproximativ 2 saptamani pana la Craciun asa ca aveti timp sa va mesteriti singuri cadourile pentru cei dragi. Avand in vedere situatia economica din perioada asta, multa lume se gandeste de doua ori inainte de a face o achizitie. Pentru astfel de situatii, sau pentru cei care vor sa fie mai personale darurile, am strans cateva idei.

1. O parte le-am publicat deja pe blog de-a lungul timpului. Iata-le:

Glob de sticla
Balsam de buze
Odorizant de camera homemade
2. Cutreierand magazinele zilele trecute am observat multe cosulete si cani umplute cu diverse bunatati, la preturi colosale. Si atunci mi-am adus aminte ca anul trecut am facut si eu un astfel de cadou, dar nu cumparat de-a gata ci adunat bucata cu bucata :D si asamblat acasa.

Aveti nevoie de:
- cosulete din rachita (le puteti gasi la preturi convenabile daca stiti unde sa cautati - nu in hypermarketuri ca acolo se cam umfla preturile)
- diverse bunatati, in functie de gusturile persoanei careia vreti sa-i dati cadoul: o sticla de vin, cozonacel, fursecuri (pe care le puteti face si singure), ciocolata, bomboane, ornamente pentru brad (care la fel pot fi facute de voi).
- folie transparenta pentru impachetat si o fundita din aceea de la florarii
Ia uitati si niste modele de pe net:

sursa
sursa
sursa
sursa
sursa
sursa

Ultimele doua poze apartin unor bloggerite si ideile lor mi se par foarte bune: au umplut cosurile cu bunatati din camara - zacusca, dulceata, vin de casa, ulei de masline aromat cu ierburi etc. Luati-le si voi exemplul.

O alta varianta pentru copii:
- o cana frumos colorata sau inscriptionata / un borcan
- bomboane de diverse arome si umpluturi
- napolitane si batoane de ciocolata

Eu am reusit sa reproduc o cana cadou de la Milka ce costa 17 lei cu aproximativ 10 lei. Ce-i drept nu scria Milka pe cana, dar avea totusi un Mos pe ea :) .
Uite si poza nefinisata ( mai am sa-l imbrac in folie):

Iar anul trecut am folosit un borcan pe care l-am umplut cu bomboane colorate si marshmallow, apoi am ornat capacul cu fundite si hartie colorata si am adaugat o eticheta cu numele fericitului destinatar ;).
Cateva poze ca sa va inspirati:
sursa

sursa
sursa
sursa
sursa


3. Daca aveti diverse cutiute prin casa (din lemn, tabla sau carton) le puteti umple cu trufe de ciocolata facute de voi sau cumparate, cu coji de citrice confiate sau biscuti aromati.
Cutiutele de asemenea pot fi create de voi din carton sau hartie colorata dupa metoda asta. Sunt foarte simplu de facut, eu zic sa urmariti tutorialul pana la sfarsit si o sa va placa. 

4. Pentru iubitorii de lumanari si aromaterapie puteti folosi resturi de ceara sau lumanari ieftine fara parfum, pe care le topiti la bain marie si le imbogatiti cu uleiuri esentiale (incercati o combinatie de portocale cu scortisoara, sau menta cu lamaie). Mai puteti adauga putin colorant alimentar, boabe de cafea sau orice va trece prin minte. Experimentati. 
Pregatiti apoi formele in care urmeaza sa turnati ceara topita, legati fitilul de un bat de chibrit sau scobitoare si puneti-l deasupra formei (ca in poza Marthei Stewart de mai jos). Turnati ceara, lasati sa se raceasca bine si desfaceti fitilul de pe betisor.

O alta metoda pe care am vazut-o tot pe site-ul Marthei Stewart este cu creioanele cerate (din acelea de colorat pentru copii) pe care le-a topit la bain marie si apoi a inmuiat lumanarea in lichidul obtinut.

Sper ca v-au fost de folos ideile si va doresc din suflet spor la daruit!

12 comentarii:

  1. Buna! Ma numesc Miruna, imi place blogul tau si ma gandeam ca am putea face schimb de linkuri. Eu te voi adauga in lista mea de bloguri. Uite adresa mea :
    http://jurnalulmagic.blogspot.com/

    Ms mult!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundeţiȘtergere
  3. @Miruna, bine ai venit in casuta mea virtuala. Cu mare drag te adaug in lista. Blogul tau mi se pare chiar simpatic asa ca abia astept sa-l cutreier asa cum trebuie :)

    @Gabi, ma flatezi, ca de obicei :-*

    RăspundeţiȘtergere
  4. Multumesc frumos Lore! Sper ca te-am inspirat si pe tine!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Ce idei faine! ma gandeam si eu la ceva de genul asta .... handmade .... de oferit de Craciun. Sper sa vin cu ceva completari, sa dau si eu cateva idei; sunt binevenite cand esti in pana de ... si te gandesti ... oare ce sa dau cadou .... eu sunt de multe ori in cumpana. pupici si o zi frumoasa!

    RăspundeţiȘtergere
  6. Alinutza, mersi :-* ! Chiar astept cu nerabdare alte idei ca nu sunt niciodata suficiente! Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  7. Iti trebuie destul de multa rabdare sa faci asa ceva dar sunt sigura ca in final cei ce primesc cadourile vor aprecia tare mult originalitatea!:)

    RăspundeţiȘtergere
  8. Uite si modele de ambalaje cadouri:

    http://pkg.ro/

    Daca avem o cutie, restul vine de la sine.

    RăspundeţiȘtergere
  9. Minunate idei de cadouri. Si ideile de felicitari sunt folositoare. Felicitari fac si eu dar sunt incepatoare. Daca ai timp arunca-ti o privire peste ele si spune-mi parerea ta. Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Catinca, eu cred ca nici nu se compara felicitarile mele cu ale tale :) Foarte frumoase sunt, felicitari! Eu le-am facut mai mult in joaca, ca o amatoare ce sunt ;). Te pup si iti urez o zi frumoasa!

      Ștergere

Orice sugestie sau sfat este bine venit :)