06 mai 2011

Sirop de menta

V-am spus ca am fost neobisnuit de harnica in ultima vreme? :D Uite ca dovada, m-am pus serios pe treaba si am mai facut un siropel delicios si sanatos. Iar ochii imi umbla neincetat prin gradina si imprejurimi ca sa vad ce-as mai putea culege spre beneficiul familiei noastre ;) .

Am descoperit in spatele curtii, departe de ochi curiosi (dar nu prea departe de ai mei) o tufa generoasa de menta. Si atat de bine ce miroase si arata ca nu m-am putut abtine. Am profitat de soarele (cu dinti ce-i drept) de astazi si m-am pus pe treaba. Ca doar se spune in popor sa culegi plantele in zile insorite, sa te poti bucura la maxim de calitatile lor :) .


Deci fara sa ne lungim la vorba, daca vreti un sirop racoritor (si sanatos pe deasupra) pentru caldura ce ne asteapta, culegeti un manunchi de menta proaspata (sau, ma rog, cumparati de la tarani :) ), spalati-l bine de tot sub jet de apa rece si lasati-l la scurs.

Apoi va puteti pune pe jumulit frunzele :D .

Intr-o craticioara puneti un litru de apa la fiert si cand da in clocot adaugati frunzele. Lasati sa fiarba cam 20 minute pana obtineti un ceai foarte concentrat. Va garantez ca toata casa va mirosi "mentolat" :P

Strecurati fiertura, adaugati un kg de zahar si mai ferbeti la foc mic pana se leaga siropul. Il lasati putin sa se raceasca si il turnati in sticle curatate bine (eventual sterilizate).

Contrar asteptarilor, siropul meu nu a iesit verde :( , probabil depinde de soiul de menta. Insa de gustos..... garantat :) O sa mai incerc cu un soi care abia a rasarit in gradina si revin cu poze.

Sa aveti pofta!

20 de comentarii:

  1. As jumuli,dar nu am ce! :) Asa ca faci tu operatiunea ;) si noi venim la baut bunatati ;;) Pupici dulci.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Jumulesc cu drag :)) si te astept oricand vrei tu :-*

    RăspundeţiȘtergere
  3. uite ca mi-ai dat idee ce sa fac cu tufa mea de menta! ;) ... pana acum nu foloseam decat la ceaiuri din menta proaspata, si nici mie nu imi iese verde. :P

    RăspundeţiȘtergere
  4. ma bucur ca iti dau idei :D si sa stii ca am fost tare dezamagita ca nu a iesit verde... eu speram sa fie ca in pozele alea de pe net :P

    RăspundeţiȘtergere
  5. Sper sa-ti iasa bun :) si multumesc de vizita :P

    RăspundeţiȘtergere
  6. mi-a iesit , dar ptr a iesi verde sigur trebuie colorant !!! :(:(

    RăspundeţiȘtergere
  7. Bravo :) Sa stii ca si eu m-am gandit la acelasi lucru, ca trebuie colorant. Dar am preferat sa-l las asa natural.

    RăspundeţiȘtergere
  8. Incercati sa faceti ceaiul f concentrat, lasati-l pana seara cu tot cu frunze, apoi fierbeti iar. In cele din urma strecurati si faceti siropul cf retetei. Asa am citit. O sa incerc azi si daca iese, va anunt. O zi racoroasa si mentolata tuturor!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Mersi frumos, o sa incerc la o alta tura, daca ma mai incumet :D , sa ne spui cum ti-a iesit, neaparat. Pup si mersi de vizita.

    RăspundeţiȘtergere
  10. Fetelor, nu trebuie sa folositi nici un colorant. Faceti ceaiul din acelasi manunchi de menta. Daca spalati bine, nici nu mai este nevoie sa piguliti frunzele. Fierbeti cu tot cu codite. Ceaiul il faceti seara si il lasati in asteptare pana a 2-a zi cu tot cu plante.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Geta, chiar zilele trecute am facut asa cum zici tu, si intr-adevar a iesit ceva mai verde, dar nu foarte. Sau poate sunt eu prea pretentioasa ;). O sa revin cu poze in curand. Pup.

      Ștergere
  11. Merge sa fac siropul de menta si pntru iarna?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bineinteles Georgeta, mie mi-a tinut pana in primavara, cand s-a terminat :)

      Ștergere
  12. Buna,

    As dori sa va intreb cam cat timp a fiert? As avea nevoie de un punct de reper.
    Multumesc.
    Elena

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Elena,

      Sincer nu mai tin minte exact, conteaza foarte mult si intensitatea focului si cantitatea de lichid. Sa zicem ca in jur de 20-30 minute, la foc mic. Dar neaparat sa-i faci testul pe o farfuriuta rece: picura putin sirop pe o farfurie, lasa-l un minut sa se raceasca si apoi inclina farfuria, ca sa vezi cat de legat este.

      Ștergere
  13. Eu fac si din menta salbatica si din menta creata.Au aceeasi
    culoare, nu verde.Dar mai adaug si zeama de la o lamiie inainte de a pune zaharul.Folosesc Frunze de menta cam cit tin in doi pumni apropiati.Cel de menta creata este mai aromat.Este f bun rece si oricum mai mult de o sticla nu ramine pentru iarna.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, si eu am ajuns la concluzia ca doar colorantul il face verde frumos :) De retinut ca menta creata este mai aromata. Mersi

      Ștergere
  14. Din ce stiu eu, se pune colorant verde pentru efect, dar daca iese verde si fara, cu atat mai bine.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intr-adevar, fara colorant nu iese acel verde crud frumos :)

      Ștergere

Orice sugestie sau sfat este bine venit :)