21 aprilie 2011

Mierea de papadie - si desert si tratament

Pentru ca se umpluse gradina de maciulii galbene si insorite de papadie, mi-am adus aminte de copilarie si de mierea aceea inchisa la culoare si delicioasa pe care ne-o facea mama. Asa ca am luat un cosulet sub brat si am purces la cules si la fotografiat :D .
Si cu toate ca nu am nci talent si nici un aparat performant, Mama Natura a avut grija sa ma ajute cu soare mult, iarba verde si flori aurii ;;) .



Si uite asa, din floare in floare, la concurenta cu albinutele, am cules 2 maini generoase de papadie (doar maciulia, fara codite si frunzulite), iar daca aveti rabdare va sugerez sa numarati 100 de bucati.

Le-am fotografiat cu mare drag si incantare, 
apoi le-am dus frumusel in casa.

Am asezat pe foc o cratita cu un litru de apa, iar cand a inceput sa fiarba am adaugat florile de papadie. Le-am lasat sa dea cateva clocote bune, am stins focul si le-am lasat asa pana a doua zi.
Am strecurat lichidul maroniu, printr-o sita si prin tifon ca sa scap de micile petale :) , am adaugat 1 kg de zahar (daca aveti nerafinat este si mai sanatos) si o jumatate de lamaie taiata felii.
Siropul astfel amestecat l-am pus din nou pe foc (micut de data aceasta, ca nu e bine sa-l grabesti).
L-am incercat din cand in cand, ca pe dulceata, sa fie vascos, insa aveti grija ... prea gros se zahariseste, iar prea subtire fermenteaza (dureaza cam 1 ora si jumatate, maxim 2).

Din cantitatile acestea mi-au iesit 2 borcanele de miere aromata si delicioasa.



Sa va explic acum de ce este si tratament: pai simplu, toate calitatile papadiei le are si miericica - ajuta in bolile hepatice, biliare, artrita, reumatism, este dezintoxicanta si depurativa.
Dupa cum spuneam, si desert si tratament  :x

26 de comentarii:

  1. Ce harnica ai fost.Sunt minunate papadiile!Pupici.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Mersi Bea ;;) Chiar am fost foarte activa saptamana asta :D

    RăspundeţiȘtergere
  3. Am vazut si eu in gradina papadie si mi-am amintit de articolul tau; zilele astea le bag si eu in oala :(
    pup

    RăspundeţiȘtergere
  4. Ce ma bucur Alinutza ;) Sa-mi spui cum ti-a iesit!

    RăspundeţiȘtergere
  5. si eu am facut reteta asta in tineretea mea. o data chiar am lasat intr-unul dintre borcane cateva papadii care s-au zaharisit. au fost grozave.
    cred ca voi repeta si eu retata primavara asta.
    scuze ca nu am dat curs invitatiei tale pt concurs, dar eram in spital la vremea respectiva.
    bafta in tot ce faci!

    RăspundeţiȘtergere
  6. Stai linistita Loredana, ca am vazut la tine pe blog ca aveai probleme. Va doresc din suflet sanatate si sa nu mai vedeti spitalu' decat pe afara ;)

    RăspundeţiȘtergere
  7. Wow, daca ai sti de cand vreau sa fac si eu miere de papadie.... Dar de unde sa iau papadii curate, nepoluate, fara pipi de catei si fara scrum de tigara pe ele?.... Sa te bucuri de miere si sa te gandesti si la mine cand gusti o lingurita :-)

    RăspundeţiȘtergere
  8. Multumesc mult Laura :) Sa stii ca si eu de cativa ani tot ma incurajez sa o fac, dar parca nu am avut niciodata asa multe si frumoase papadii ca anul asta, si pur si simplu nu m-am indurat sa le las. Uite imi pare tare rau ca nu esti din Pitesti ca iti dadeam eu :(

    RăspundeţiȘtergere
  9. Oare iasa reteta asta daca pui miere in loc de zahar ??
    Deea, daca iti fac eu cadou 1kg miere, incerci reteta data viitoare cu miere, si sa ne spui cum a iesit ?!! (te astept la Bucuresti pentru cadou la Targul Mierii in 2-4 Sept)
    Asta fiindca sunt total impotriva zaharului, care nu provoaca decat dezastre in organism..., si-l consumam oricum in exces de prin alte dulciuri, compoturi, sucuri si alimente.

    RăspundeţiȘtergere
  10. Honey Queen imi cer scuze de raspunsul intarziat. Sa stii ca si eu m-am gandit la varianta cu miere, dar cum nu am gasit o reteta pe nicaieri nu m-am incumetat. Daca-ai stii cat mi-as dori sa vin la targ, insa in perioada aceea are sotul meu sesiunea de restante si nu cred ca ajung. Dar la primavara promit sa testez si varianta cu miere.
    Te pup.

    RăspundeţiȘtergere
  11. sinceri nu merita sa strici mierea de albine o miere care o incalzesti peste 40 de grade e rebut
    a si avantajul mierii de albine este ca albina nu se pune pe flori daca sunt murdare
    ma refer la albina melifera(care culege nectar)
    ori ce plante e sanatoasa daca e vie ,nu fiarta

    RăspundeţiȘtergere
  12. Cristina sunt de acord cu tine ca nu se compara cu mierea de albine, denumirea de miere in acest caz e mai mult pentru ca seamana ca aspect. Cat despre calitati, eu cred ca din moment ce bem ceaiuri pentru ca sunt bune pentru sanatate, probabil ca ceva beneficii are si aceasta "miere" fiarta.
    Mierea de albine, intr-adevar peste 40 de grade devine toxica, tocmai de aceea nu m-am incumetat sa o folosesc in reteta, poate gasesc o varianta la rece pana la primavara.

    Iti multumesc pentru vizita si iti doresc sarbatori fericite!

    RăspundeţiȘtergere
  13. Foarte frumos si util blogul tau. Maine fac si eu miere de papadie, deja am cules-o, pentru ca mi-am propus inca de anul trecut. Daca iti face placere, viziteaza si blogul meu.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc frumos Alinutzika :)Eu mai am si acum un borcanel de miere de papadie, a tinut foarte bine, s-a cristalizat doar putin de tot pe fundul borcanului.
      Chiar acum vin in vizita la tine. Te pup

      Ștergere
  14. dar daca un tata neascultator a pus 2.l de apa ce mai fac

    RăspundeţiȘtergere
  15. Deea ... daca anul trecut am cules galbenelele si am uitat de ele (a doua zi nu mai erau bune), apoi n-am mai avut o sursa naturala, fara praf si alte cele, anul acesta am dat si eu gata reteta. Multumesc mult! pup
    http://ciocolata-si-piper.blogspot.com/2012/05/mieresirop-de-papadie.html

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu cea mai mare placere Alinutza :) Te pup

      Ștergere
  16. Foarte frumos pana la etapa cu zaharul.Nu mai este miere:) Asta ti-o spun fiind oarecum in domeniu,sotul este apicultor iar eu sunt pasionata de plante.!Foloseste papadia ca atare,e mult mai sanatoasa..zaharul e otrava curata!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elena, denumirea este din popor, nu am inventat-o eu. Multa lume o stie inca din copilarie. Intr-adevar, papadia trebuie cosumata proaspata, dar iarna, acest sirop este excelent.

      Ștergere
  17. Buna Deea, eu am cules florile de papadie acum 2 zile, si le-am intins pe um ziar la uscat, Mai pot face acest sirop din ele ?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,
      Din cate stiu eu in reteta asta se folosesc florile proaspete. Dar poti face un test cu o cantitate mica.

      Ștergere
  18. Buna Deea,am facut si eu sirop de papadie,dar nu am avut timp sa-l pun cald in borcane si sa zaharisit. Ce pot sa -i mai fac?

    RăspundeţiȘtergere
  19. Anonim, il poti topi la bain marie, dar nu stiu sigur daca nu se va zaharisi la loc in borcane. Insa merita sa incerci.

    RăspundeţiȘtergere
  20. Multumesc mult pentru sfat.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu placere :) Sper ca te-a si ajutat!

      Ștergere

Orice sugestie sau sfat este bine venit :)