06 februarie 2011

Tabel cu masuri practice in bucatarie

Probabil ca deja stiti cum sa masurati ingredientele pentru prepararea mancarurilor, sau poate aveti un cantar de bucatarie, dar pentru cele care nu se incadreaza in categoriile de mai sus am facut un tabel util.

Un pahar obisnuit de apa de 250 ml
Faina
125 g
Zahar tos
200 g
Zahar pudra
180 g
Sare fina
220 g
Gris
200 g
Orez
230 g
Pesmet fin
125 g
Nuci macinate
200 g
Nuci pisate
225 g
Fasole boabe
220 g
Mazare
230 g
Lapte praf
120 g
Lapte
250 g
Unt topit
245 g
Ulei
245 g
Smanatana
250 g
Bulion de rosii
220 g
Apa, vin, bere
250 g
Sirop
330 g






O lingura obisnuita de masa, plina
Faina
25 g
Zahar tos
30 g
Zahar pudra
25 g
Sare fina
30 g
Gris
25 g
Orez
25 g
Pesmet fin
15 g
Nuci macinate
25 g
Lapte praf
20 g
Lapte
20 g
Unt topit sau untura
20 g
Ulei
20 g
Smantana
25 g
Bulion de rosii
25 g
Apa, vin, bere
15 g






O lingurita plina
Faina
10 g
Zahar tos
12 g
Sare fina
12 g
Gris
8 g
Pesmet fin
5 g
Lapte praf
5 g
Unt topit sau untura
5 g
Ulei
5 g
Smantana
5 g
Sirop
7 g
Apa, vin, bere
5 g




Faina si zaharul pudra trebuie cernute inainte de a fi masurate cu paharul sau lingura.
Nucile puse in pahar, nu se indeasa, se lasa afanate.
Spor la gatit!  




  Informatii culese din colectia "Caleidoscop".                                                                                                                                                                                                                              

13 comentarii:

  1. Buna idee si te rog sa adaugi si uleiul,ca eu acolo mereu uit si ma enervez.Cred ca o lingura are 10 ml?!Las ca-mi spui tu.Pupici.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Foarte folositor tabelul Deea, si eu folosesc de multe ori masura cu lingura/lingurita sau paharul.

    RăspundeţiȘtergere
  3. Buna Deea eu chiar nu am un tabel asa de bine fixat cum il ai tu.La mine totul merge la Ochi.Asa ca o sa mai arunc cate un ochi aici la tine!:)

    RăspundeţiȘtergere
  4. @Bea, uleiul era adaugat doar la categoria pahar :) eu am luat info dintr-o carticica mica din colectia Caleidoscop, dar am cautat si am adaugat si la lingura (cu toate ca am vazut ca difera de la sursa la sursa)
    @Geta mersi, si eu fac la fel desi mi-as dori un cantar :)
    @Corina ma bucur ca iti este de folos, si cred ca esti o bucatareasa priceputa daca faci totul din ochi... eu nu ma pot lauda cu asta :(

    RăspundeţiȘtergere
  5. FOARTE FOARTE utile tabelele astea! Deşi, ca şi Corina, de cele mai multe ori eu gătesc "ochiometric" - cum zic eu, adică după ochi, nu e rău să ştii măsurile astea. Ce-i drept, mă uit în cărţile de bucate, sau, mai nou, pe net la cantităţi, dar, de cele mai multe ori le adaptez...

    RăspundeţiȘtergere
  6. @Cristina, deh mai daca voi sunteti bucatarese experimentate :), eu sunt mai cu lingura si paharul :)) desi fac asta mai mult la prajituri ca le pregatesc mai rarut.

    RăspundeţiȘtergere
  7. Multumim de tabel; este bun bun; aveam si eu cateva masuri, dar tabelul tau are de toate.
    pupic

    RăspundeţiȘtergere
  8. Cu placere si sper sa-ti fie de folos!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Deea, ai o leapsa la mine. Daca cai timp... uite aici: http://blogul-mamei-incepatoare.blogspot.com/2011/02/7-lucruri-pe-care-nu-le-stiati-despre.html

    RăspundeţiȘtergere
  10. va rog daca imi puteti spune si mie o cantitate referitor la nuca de cocos../
    200 grame inseamna? cat??multumesc.

    RăspundeţiȘtergere
  11. Buna Anonim,

    Din cate stiu eu o cana de nuca de cocos inseamna cam 120 g. Poti completa pana la 200g cu lingura care cred ca are in jur de 20 g. Sper sa te ajute. Imi pare rau ca nu stiu mai sigur.

    RăspundeţiȘtergere
  12. Foarte bune masurile. Si eu le mai stiam pe unele (din amintiri). Le avea mama intr-o carticica. Daca nu te superi o sa le preiau si la mine pe blog sa le gasesc mai repede. Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
  13. Corina, cum as putea sa ma supar. Asa ma bucur ca l-ati gasit folositor. Cred ca afost cea mai de succes postare a mea :))

    RăspundeţiȘtergere

Orice sugestie sau sfat este bine venit :)