22 ianuarie 2011

Bomboane de ciocolata

Intr-o agenda mai veche, de prin '99 (deci cand eram la liceu) am gasit o reteta scrisa de mama mea. Mi s-a parut interesanta si putin diferita de ce am vazut pana acum asa ca am incercat-o dupa sarbatori cand am avut un exces de ciocolata in casa. Spre surprinderea mea bombonicile au avut un succes rasunator si farfuria s-a golit vazand cu ochii ;).

Iata de ce aveti nevoie:

300 g ciocolata (in reteta scria de menaj insa eu nu va sfatuiesc ca strica gustul bomboanelor)
150 g margarina (eu am folosit unt)
2 galbenusuri
10 linguri alune macinate (eu nu am avut asa ca am pus nuca de cocos)
10 linguri de zahar (nu am pus deloc pentru ca era ciocolata destul de dulce)
2 plicuri zahar vanilat (sau esente la alegere)

Ciocolata rupta in bucatele se topeste la bain-marie. Cand s-a topit se adauga galbenusurile pe rand si se amesteca bine. Margarina sau untul se taie bucatele si se adauga peste compozitia de ciocolata. Se pune apoi zaharul (daca mai este nevoie), alunele sau nuca de cocos, zaharul vanilat, esentele. Se ia de pe foc, se omogenizeaza bine si se lasa la racit. Cand s-a inchegat se fac bilute care se tavalesc prin cacao sau nuca de cocos si se pastreaza la frigider.
Sunt delicioase, fine si foooaaarte ciocolatoase.
Imi cer scuze pentru poza cam nereusita, nu am nici aparatul, nici talentul necesare :)

O bombonica (sau mai multe daca ii da voie mami) este, cu dedicatie de ziua ei, pentru Karina.

4 comentarii:

  1. Un adevarat rasfat!Arata bine,bune de incercat.Pupici.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Multumesc pentru dedicatie si scuze ca nu vazusem exact ce era esential.Pupici multi.

    RăspundeţiȘtergere
  3. Ohoo, Deea, pai ciocolata menaj era foarte gustoasa cu multi ani in urma. Si eu o foloseam la unele prajituri dar acum parca are un gust salciu sau nu stiu cum sa zic ca nici mie nu-mi mai place.

    RăspundeţiȘtergere
  4. Bea ma nucur ca ti-au placut bombonicile mele si sper sa le incerci. Dedicatia a fost din suflet pentru piticuta.
    Geta ai dreptate, ciocolata de menaj nu mai este ce a fost. Este si mai scumpa si mai proasta calitativ.

    RăspundeţiȘtergere

Orice sugestie sau sfat este bine venit :)