16 noiembrie 2010

Masti de toate felurile

        In caietul meu cu minuni am o colectie impresionanta de masti pentru ten, deci nu puteam sa trec peste ele fara sa vi le impartasesc. Majoritatea sunt preluate din revistele pe care le citeam eu in mod obisnuit - Formula As, Femeia de azi, Lumea femeilor, Ioana, Medicina naturista, Bravo Girl (in adolescenta, nu acum :) etc.- sau culese de pe net. 
sursa imagine
 * Masca cu mere: Se da un mar pe razatoarea mica, se amesteca cu 4 linguri de miere (sincer eu folosesc mai putina miere), se aplica uniform pe fata, se lasa 10 minute si se clateste cu apa calduta. Excelenta pentru tenul gras. Merele rase mai pot fi amestecate si cu un albus de ou batut spuma, fiind ideala pentru inchiderea porilor.
  * Masca cu ceai: Vitalizeaza tenul obosit, avand efectul unui lifting. Turnati o ceasca de apa clocotita peste un plic de ceai verde sau negru si lasati sa se infuzeze circa o ora. Scoateti plicul din ceai si amestecati lichidul cu branza de vaci pana ce obtineti o crema subtire, pe care o aplicati pe fata, pe gat si pe decolteu. Dupa 15 minute va spalati cu apa calduta.
  * Masca cu suc de lamaie: Amestecati o lingurita de zeama de lamaiecu o lingurita de iaurt sau de branza de vaci, intindeti masca pe fata, lasati-o sa actioneze 10-15 minute, apoi clatiti-va bine cu apa. Este ideala pentru combaterea porilor mari.
  * Masca astringenta cu grepfruit si patrunjel: Aveti nevoie de 3 linguri faina de ovaz, 2 linguri patrunjel verde maruntit, zeama de o jumatate de grepfruit si o lingura ulei de masline. Amestecati faina cu patrunjelul, dupa care adaugati zeama de grepfruit. Omogenizati bine si lasati sa se odihneasca 5 minute. Turnati apoi uleiul de masline, amestecati si intindeti pasta pe fata. Se spala cu apa calda dupa 15 minute. Masca se foloseste contra tenului gras si a porilor dilatati.
  * Masca pentru ten obosit: Puneti intr-un vas de ceramica 2 linguri de tarate de grau, o lingura de miere si 2 linguri de infuzie de coada-soricelului. Pasta obtinuta se intinde pe fata si se tine 20 minute, dupa care se clateste cu infuzie de coada-soricelului.
  * Masca pentru gat: Puneti intr-o cescuta 2-3 lingurite de branza proaspata de vaci si putina smantana groasa. Aplicati pe gat si umeri. Stati asa 15 minute, apoi spalaticu apa calda in jet continuu. Aplicati aceasta masca de 3 ori pe saptamana, seara, dupa ce ati facut dus.
  * Masca cu mar si castravete: Se curata de coaja o jumatate de castravete, se taie bucati mare si se pune intr-un blender. Peste el se adauga albusul unui ou, 2 lingurite de suc de lamaie si o felie de mar. Se mixeaza bine, iar amestecul obtinut se introduce 10 minute la frigider. Se aplica masca pe fata bine curatata, se lasa sa actioneze 20 minute, apoi se indeparteaza cu apa calduta din belsug. Este o masca recomandata pentru indepartarea celulelor moarte de la suprafata pielii, cu efect purificator si hidratant.
  * Masca cu miere 1: Amestecati o lingurita de miere cu 25 g drojdie de bere si aplicati pe fata curatata in prealabil. Va spalati cu apa calda, dupa ce o lasati 20 minute sa-si faca efectul. Recomandata tenului gras, acneic. Am incercat-o si este foarte buna, insa trebuie sa va tineti de ea, adica sa o aplicati in fiecare saptamana (lucru pe care eu din pacate nu l-am facut).
  * Masca cu miere 2:  O lingurita de miere se amesteca cu 3 lingurite de tarate de grau si se pun pe fata. Hidrateaza si catifeleaza tenul.
  * Masca pentru puncte negre: Amestecati putina miere cu faina de ovaz si un albus de ou. Aplicati aceasta pasta pe fata si masati usor, cu miscari circulare, timp de aproximativ 10 minute. Incercati sa masati mai apasat in zonele cu puncte negre pentru a le determina sa iasa fara stoarcere. Spalati-va fata cu apa calduta, apo clatiti cu apa rece si tonifiati cu lotiune pe baza de plante. (astfel de lotiuni o sa postez pe viitor)
  * Masca cu miere pentru masaj: Este foarte buna pentru toate tipurile de ten, mai ales pentru cele deshidratate sau descuamate. Catifeleaza si hitrateaza pielea. Luati 2-3 lingurite de miere si aplicati-o in strat subtire pe pielea fetei si gatului. Lasati mierea pe fata timp de 10-15 minute, timp in care ea va forma mici "bobite" daca este intinsa corect si uniform. Pielea se va incalzi si se va relaxa.Inainte sa va clatiti tamponati usor fata cu buricele degetelor timp de 5 minute, lucru ce este echivalent cu un adevarat masaj. Clatiti apoi cu apa calda. Eu folosesc masca aceasta de multe ori, imi place la nebunie pentru ca la final imi simt pielea "usoara" si relaxata :)

    Retineti: mastile se aplica intotdeauna pe un ten curatat in prealabil si, daca aveti timp, o baie de aburi cu plante este ideala inainte de tratamentul cu masca.

Cam atat pentru inceput, voi reveni cu alte masti,  lotiuni si solutii cosmetice naturale. Dupa cum se poate observa majoritatea mastilor sunt pentru tenul gras si cu probleme pentru ca asta ma interesa pe mine in mod deosebit, dar ma voi documenta pe viitor si pentru celelalte tipuri de ten. Tot ce am testat deja este insemnat cu steluta rosie.

Relaxare placuta fetelor si nu uitati ca frumusetea vine din interior :)

12 comentarii:

  1. Da, sunt bune retetele,dar sa ai si timp +rabdare si nu mai beneficiez complet de ele.Ehe,ce departe mi se par timpurile cand faceam si eu...Poate ne mai facem timp,cumva,candva....Pupam.

    RăspundeţiȘtergere
  2. :) asa e Beatrice timpul si mai ales rabdarea sunt scumpe la vedere cand ai copil mic, familie... dar asa de bine este cand gasim acolo un sfert de ora si pentru noi... parca functionam mai bine :)) pupam si noi

    RăspundeţiȘtergere
  3. Alina Mandruta.
    Of! Timpul asta, bata-l vina! tare repede fuge.
    Eu am tenul uscat, sensibil si acneic in anumite perioade.
    Eu am folosit masti astfel:
    1. suc de la un castravete combinat cu praf de argila astfel incat sa obtinem o pasta. Sucul se obtine cel mai usor (sau asa am facut eu) dand pe razatoare pulpa si pe urma se strange puternic pentru a scoate cat mai mult suc.
    2. Miere data pe toata fata si gat. Miere simpla. Sau miere combinata cu ulei de ricin (asta o stiu de la luthelo :) )
    3. Scrub am facut si cu miere zaharisita pe care pe urma o las cateva minute ca sa si hidrateze.
    4. Vara, pulpa de la pepene galben sau alte fructe de sezon sunt o minune pentru ten.

    RăspundeţiȘtergere
  4. Alina ce sfaturi bune! Mi-ai adus aminte ca pentru tenul uscat nu prea m-am documentat :"> La mierea zaharisita ca si scrub chiar nu m-am gandit (si am aproape mereu in dulap). Mersi frumos, te mai astept cu idei! Pupici dulci de la mine :-*

    RăspundeţiȘtergere
  5. Buna. Nu stiu de ce nu apar cu numele de pe blogg (ally), nu reusesc deloc sa postez cu acel nume si intru cu anonim.
    Ma bucur tare mult daca am fost de folos. Aceste trucuri foarte bune si la indemana le stiu de la mami a mea, care si ea le stie de prin reviste sau de la batrani.
    Masca aceea cu castravete si argila este si/pentru cosuri, deci poate fi folosita pentru toate tipurile de ten.
    >:D< :-

    RăspundeţiȘtergere
  6. Probabil din cauza ca nu ti-ai definitivat blogul, zic si eu :P Incearca sa intri la profilul tau si sa mai completezi ce mai cere pe acolo.
    Cat despre sfaturi... ah ce bune sunt mamicile si bunicile! Intelepciune pura :)

    RăspundeţiȘtergere
  7. buna ! este minunat caietul tau cu minuni!pup
    P.S : pentru anonim nume de blog ally:
    alege un blog pe care vrei sa-l urmaresi si o sa se deschida fereastra cu ,, URMARITI BLOGUL X,, si acolo ai mai multe obtiuni: ,, conectati-va cu id yahoo, twitter , google. aleege unul si se va deschide fereastra cu editare nume si foto. la nume iti apare id-ul contului cu care te-ai conectat faci clic si modifici cu numele cu care vrei sa urmaresti blogul respectiv, incarci si opoza care vrei tu sa te reprezinte, salvezi si gata problema.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Karina, iti multumesc frumos :) Te mai astept sa-l rasfoiesti ;)
      Cat despre Ally, nu a mai comentat de mult la mine pe blog, poate si-a rezolvat problema pana acum.

      Ștergere
  8. multumesc mult pentru retetele tale. ma lupt cu acneea de 3 ani, cu produse recomandate de dermatolog, insa fara rezultate notabile. acum am hotarat sa incerc produse naturale. am facut baia de aburi si masca cu miere, si sunt foarte bune. tenul ramane atat de curat si fin... te-as ruga sa ne dai si cateva leacuri pentru zona ochilor... am incercat ceva produse de pe piata, insa nu sunt multumita... multumesc anticipat, pupici

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Geanina ma bucur nespus ca ti-au fost de folos. Nu uita sa fii perseverenta si viziteaza si articolul acesta pentru alte remedii: http://caietulminuni.blogspot.ro/2011/05/remedii-naturiste-antiacnee-prima-parte.html

      Am sa tin cont si de cererea ta, mai ales ca ma intereseaza si pe mine personal. Te pup si sa ai o zi frumoasa!

      Ștergere
  9. F. utile insemnatile din caietul tau si multumim ca le impartasesti cu noi! Eu ,personal, sunt foarte multumita de masca cu argila...cred ca merge pentru toate tipurile de ten!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc Daniela! Intr-adevar masca de argila este potrivita pentru toate tipurile de ten, in functie de ingredientele pe care le adaugi. Te pup si iti urez o saptamana frumoasa!

      Ștergere

Orice sugestie sau sfat este bine venit :)